Wednesday, September 22, 2010

20. Poland / Polska (swap)

Last weekend I've been to Liechtenstein. Before that I agreed to do some swaps with cards from LI. Today I received the first part of that exchange :).

W ostatni weekend byłam w Liechtensteine. Umówiłam się wcześniej na kilka swapów z kartkami stamtąd. Dzisiaj dostałam pierwszą część kartek z tej wymiany :).

PL-0010-SWAP

From / Od Kate8722
Source / Źródło postcrossing.com.pl

This card came from Kate8722. Those photos have been taken during the harvest time in Roztocze area. I've been raised in the city and actually never been in the countryside for a longer time, so I know sheaves only from photos. Maybe I'll catch up someday :).

Ta kartka przyszła od Kasi8722. Te zdjęcia zostały zrobione podczas żniw na Roztoczu. Jako że wychowana byłam w mieście i tak właściwie nigdy na dłużej nie odwiedzałam żadnej wsi, snopki znam tylko ze zdjęć. Może to kiedyś nadrobię :).

* * *

PL-0011-SWAP

From / Od margaretka02
Source / Źródło postcrossing.com.pl

This card came from Wrocław from margaretka02. I know this city very well, because I've spent five years studying there. It has its own place in my heart and I always go there with great pleasure.
On the top photo there is the Odra River and the Cathedral Island, which was an independent island belonging to the church. As far as I remember, hundreds of years ago one of the lords didn't like the island's separation, assailed one of the branches of the Odra River and joined Ostrów to the city ;).
Lower left photo shows the City Hall and the Main Square. The big flood in 1997 had severely devastated Wrocław, the Old Town including. After that the authorities started to revitalise damaged areas and right now the Main Square and its neighbourhood are lovely, beautiful places full of life 24/7.
Lower right photo shows the Centennial Hall. The Hall has been built by Max Berg at the beginning of XXth century. Since 2006 it's a UNESCO object.

Ta kartka przyszła z Wrocławia, od margaretki02. Znam to miasto bardzo dobrze, bo spędziłam tam pięć lat podczas swoich studiów. Nadal ma swoje miejsce w moim sercu i zawsze wracam tam z wielką przyjemnością.
Górna fotografia przedstawia Odrę i Ostrów Tumski, który pierwotnie był niezależną wyspą należącą do kościoła. Z tego, co pamiętam, kilkaset lat temu któremuś z władców przestała się ta niezależność i oddzielenie podobać, tak więc zasypał jedną z odnóg Odry i włączył Ostrów do miasta ;).
Na dolnej lewej fotografii widać Ratusz na Rynku Głównym. Wielka powodź w 1997 roku bardzo zniszczyła Wrocław, w tym również stare miasto. Władze zaczęły jednak odnawiać zalane obszary i w tym momencie Rynek i okolice są przepięknymi rejonami pełnymi życia przez całą dobę.
Dolna prawa fotografia przedstawia Halę Stulecia, zbudowaną na początku XX. wieku wg projektu Maksa Berga. Od 2006 r. jest wpisana na listę UNESCO.

* * *

PL-0012-SWAP

From / Od Talvi
Source / Źródło postcrossing.com.pl

The last card came from Talvi and it shows Pieniny mountains. To be honest, I had to check the map where they are (I'm soooo lame in geography.. :P).They are partially Polish and partially Slovak. The highest peak -- Wysoka -- reaches 1,050 meters above sea level.

Ostatnia kartka przyszła od Talvi, z Pienin. Będąc szczerą, musiałam sprawdzić ich położenie na mapie (geografia nigdy nie była moją mocną stroną :P). Pasmo Pienin należy częściowo do Polski, a częściowo do Słowacji. Najwyższy szczyt -- Wysoka wznosi się na 1050 m. n.p.m.

9 comments:

  1. Jak zobaczyłem snopki- od razu wiedziałem że od Kate :)

    ReplyDelete
  2. Że niby ja ze snopkami się kojarzę Petitku, tak?? ;P

    ReplyDelete
  3. Pieniny posiadam takie same, cały czas zastanawiam się czy je zostawić sobie czy wysłać komuś, a snopki też często widywałam, ale jakoś nigdy nie pomyślałam, że one mogą się naprawdę komuś podobać :D

    a Wrocław... byłam raz, od 5 rano do 11. fajny, ale... nie poczułam tej magii. nie wiem, może to przez zmęczenie i brak kawy, której w sobotę o 8 rano nigdzie nie mogłyśmu uświadczyć z kumpelą poza McDonaldem :P

    ReplyDelete
  4. Pasażerko, nie zauważyłaś Coffee Heaven czynnego od 5. rano czy jeszcze go po prostu nie było :P?

    A snopki... cóż, może ja po prostu jestem przaśna albo prowiejska :P. Mieszczuch, ot co ;).

    ReplyDelete
  5. Super te Pieniny są :D
    A co do snopków to zostały one wybrane osobiście przez Heksitę, więc jednak się mogą podobać ;P

    ReplyDelete
  6. Bo snopki są magiczne ^.^
    Ale lepiej zawsze lepiej będą wyglądały na żywo :) Pieniny piękne, dawno nie byłam, Wrocław, dostałam taką samą z wymiany! He he :)
    Lay rewelacyjny, chyba sama coś pozmieniam ^.^

    ReplyDelete
  7. CH było chyba na dworcu, prawda? bo na Rynku nic sieciowego poza McDonaldem naprawdę nie kojarzę :D

    i domyślam się, że mogą się podobać, ale ludzie zawsze marudzą, że singleview i singleview i dlatego je zawsze pomijałam w zakupach :P

    ReplyDelete
  8. A, bo Ty o rynku mówisz, nie wiem czemu wydawało mi się, że chodziło Ci o dworzec :).

    ReplyDelete