Saturday, April 21, 2012

99. UK / Wielka Brytania

GB-0010-OTHER

Click the picture and you'll be transfered to flickr.com / Kliknij na zdjęcie, a zostaniesz przeniesiony na stronę flickr.com

Paula asked a question: where did I relax and sunbathe today? We knew it was a city located along the Bristol Channel, known of many beaches. I was lucky and guessed correctly :D. As a prize I received this lovely card.

Barry (Welsh: Y Barri) is a town in the Vale of Glamorgan in Wales. Located less than 11 km south-southwest of Cardiff, the capital city of Wales, Barry is a seaside resort, with attractions including several beaches and the Barry Island Pleasure Park. Once a small village, Barry has absorbed its larger neighbouring villages of Cadoxton and Barry Island. The current population of Barry is almost 48000.

Paula zadała pytanie: gdzie dzisiaj odpoczywałam i łapałam słońce? Wiedzieliśmy, że było to miasto położone nad Kanałem Bristolskim, znane z wielu plaż. Miałam to szczęście i zgadłam :D. Jako nagrodę dostałam tę oto uroczą kartkę.

Barry (wal. Y Barri) jest miastem w walijskim hrabstwie Vale of Glamorgan. Położone mniej niż 11 km na południowy-zachód od Cardiff, głównego miasta Walii, Barry jest nadmorskim resortem, z atrakcjami w postacji wielu plaż i parku rozrywki. Niegdyś było niewielką wioską, dopóki nie wchłonęło większych sąsiadów: Cadoxton i Wyspę Barry. Obecna populacja Barry wynosi prawie 48000 osób.

No comments:

Post a Comment